יום שבת, 5 במאי 2012

ציירי קירות סלבריטאים - דרך ערוכה להצלחה

בזמנינו כמעט ואין ציירים שהם סלבריטאים סוג א. אומנם, בין ציירי קיר יש כמה אנשים מאוד מאוד ידועים. מי לא מכיר בנקסי!!?? הצייר הזה יותר ידוע מרוב כוכבי קולנוע או זמרי ראפ אמריקאים. מסביב לשם הזה יש אינטריגות בשווי של מיוני דולרים. הציורים שלו נמכרים יותר מהר מהציורים תקופת הרנסנס.

יש מצב שהפניקה מסביב לאומנות של בנקסי היא לא סתמית. נראה כאילו אומנות של בנקסי זה סמל של מעבר מסויים בחשיבה אנושית בין איך אנשים קיבלו אומנות פעם ובין איך הם מתחילים להסתכל על אומנות עכשיו.

אפילו אחרי שהמהפכה התעשייתית קרתה ואומנות זרמה דרך ערוצי מדיה לתוך כרב אנשים פשוטים, כל משהו קרה ברחובות של ערים עדיין היה עניין של תכנון של אדריכליים ואומניים מקצועים. רוב הקישוטים שהותקנו ברחובות ערים הוזמנו על ידי המקצוענים האלו.

ורק בתחילת שנות שבעים רחובות עיר פתאום הפכו להיות לשטח קריאטיבי של אומנים לא מקצועים, בעצם של כל אחד שרצה להביע את מחשבות שלו בחוץ לתוך כהל. כך נולדה אומנות רחוב - הסמל של קבלת עיר כמו משהו טוב ורומנטי.

יש גם בארץ הרבה ציירי רחוב מאוד טובים שיוצרים ציורי קיר איכותים מאוד כמו ציורי קיר של אנה קוגן או ציורים של אומנים אחרים שתוכלו לראות אותם בגלריה הזאת.